• گزارش  اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    گزارش اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    فرش دستباف به عنوان اصیل ترین و ریشه دار ترین هنر ملی ایرانیان همواره جایگاه ویژه ای در میان جهانیان داشته است

    « ادامه مطلب »

  • بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران برگزار شد

    « ادامه مطلب »

  • نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی در ایران همزمان با هفته پژوهش توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود

    « ادامه مطلب »

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از تولید سالانه ۲۴ هزار متر مربع فرش دستباف در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران، به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، حمیدرضا مداح با اعلام این خبر گفت: سالیانه ۲۴ هزارمترمربع فرش دستباف توسط بافندگان خانگی و بافندگان شاغل در کارگاه ها و مجتمع های قالیبافی در استان تولید می گردد.

وی تعداد شرکت های تعاونی فعال در حوزه فرش دستباف را حدود ۲۶ شرکت عنوان کرد و افزود: از این تعداد ، ۲۰ شرکت تعاونی فرش دستباف شهری و ۶ تعاونی فرش دستباف روستایی می باشد که زیر نظر اتحادیه شرکت های تعاونی فرش دستباف روستایی و اتحادیه شرکت های تعاونی صنایع دستی و فرش دستباف شهری فعالیت می کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: بیش از یازده هزار بافنده فعال و تعداد ۸ مجتمع قالیبافی در استان وجود دارد که این تعداد بافنده در ۹۳ کارگاه متمرکز و غیر متمرکز در استان فعالیت می کنند.

حمیدرضا مداح اضافه کرد: در هشت ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۲۲۰ بافنده فعال در حوزه فرش استان در کارگاه های قالی بافی مشغول به فعالیت شده اند.

وی با شاراه به مشکلات و دغدغه های صنعت فرش استان سمنان تصریح کرد: نداشتن امکان تولید مواد اولیه فرش دستباف در استان ، کمبود نقدینگی بافندگان خانگی و مجتمع ها و کارگاه های قالیبافی و افزایش قیمت مواد اولیه و کمبود سرمایه برای بافت فرش از مهمترین چالش های جدی این صنعت بسیار مهم در استان می باشد.

 

پرداخت آنلاین

لطفاً جهت پرداخت وجه به صورت آنلاین، مبلغ مورد نظر را به ریال وارد نموده و پرداخت نمائید.
مبلغ (ريال) :

خبرنامه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق است به اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران

طراحی گرافیکی و طراحی وب سایت توسط استودیو طراحی حاشیه