• گزارش  اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    گزارش اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    فرش دستباف به عنوان اصیل ترین و ریشه دار ترین هنر ملی ایرانیان همواره جایگاه ویژه ای در میان جهانیان داشته است

    « ادامه مطلب »

  • بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران برگزار شد

    « ادامه مطلب »

  • نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی در ایران همزمان با هفته پژوهش توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود

    « ادامه مطلب »

فرح ناز رافع  از انجام اقدمات لازم برای تعیین «روز ملی فرش ایران» در تقویم سالانه کشور خبر داد و گفت: از زمان برنامه چهارم توسعه تا کنون، فقط ۷ میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه برای دو میلیون قالیباف در ن...

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران به نقل از مرکز ملی فرش ایران، فرح‌ناز رافع، رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: آیین نامه ماده ۱۴ و ۱۵ قانون حمایت از هنرمندان که مسکوت مانده بود طی پیگیری های لازم، فعال و موارد مورد نیاز در آن گنجانده شد و با تصویب در هیات وزیران به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است، این در حالی است که مفاد این قانون برای صنعت فرش کشور بسیار ارزشمند و راهگشا است.

وی همچنین به تخلفات صورت گرفته در حوزه بافت فرش ایرانی اشاره کرد و گفت: بر همین اساس کارگروه تخلفات در آیین نامه ماده ۱۴ در مرکز ملی فرش تشکیل و آیین نامه آن تدوین و ایجاد این کارگروه، به استان های دیگر ابلاغ شد که می توان این مهم را از دیگر دستاوردهای مرکز ملی فرش طی ۱۷ ماه اخیر در حوزه قانون برشمرد.

رییس مرکز ملی فرش ایران در ادامه از انجام اقدمات لازم برای تعیین «روز ملی فرش ایران» خبر داد و گفت: در تلاش هستیم این روز را در تقویم شهریور ماه قرار دهیم.

وی از اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتقای منزلت اجتماعی قالی بافان سخن به میان آورد و گفت: استفاده از تسهیلات کرونا طی مکاتبه با ستاد مقابله با کرونا، استفاده از تسهیلات معیشتی معاونت ریاست جمهوری مناطق محروم و روستایی از جمله اقدامات در این زمینه است که برای نخستین بار صورت گرفت.

وی با بیان اینکه دیگر اقدام این مرکز در نظر گرفتن تسهیلات فنی – اعتباری است، افزود: از زمان برنامه چهارم توسعه تا کنون، فقط 7 میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه برای دو میلیون قالی بافت درنظر گرفته شد که رقم ناچیزی است؛ اما در دوره جدید مسئولیتی مرکز فرش ایران با معرفی افراد این عرصه و ایجاد کارآفرینی حدود ۶ میلیارد تومان تسهیلات دریافت شد. بر این اساس تمام تلاش ما این است که در برنامه هفتم تسهیلات واقعی را دریافت کنیم بر همین اساس ترمیم بودجه مرکز فرش به عنوان یک مطالبه پیگیری می شود.

وی ابراز داشت: با بررسی های انجام شده مشخص شد که مرکز فرش ایران در تسهیلات کارا به دلیل قوانین سخت و دست و پاگیر نیز دیده نشده است و عملا ۲۰ درصد این تسهیلات باید به قالی وصنایع دستی تخصیص می یافت که دراین زمینه با تلاش های صورت گرفت و با تعریف راهبران شغلی و ایجاد کارگاه های غیرمتمرکز با طرح هر روستا یک کارگاه ، تسهیلات با نرخ ۶درصد و ۴درصد به این افراد تعلق گرفت؛ این مهم را می توان از دیگر افتخارات مهم مرکز ملی فرش عنوان کرد.

رییس مرکز ملی فرش ایران تاکید کرد: میزان تسهیلات ارائه شده وابسته به طرح توجیهی افراد و فعالان این صنف دارد که از ۵۰۰ میلیون تومان آغاز و تا چهار میلیارد تومان و در زنجیره ارزش تا ۱۸ میلیارد تومان با اخذ مجوزهای لازم ادامه می یابد.

وی یکی از مشکلات اصلی در حوزه فرش را عدم حمایت مالی عنوان کرد و بیان داشت: بنابراین یکی از درخواست های مرکز ملی فرش از دولت سیزدهم ومجلس شورای اسلامی ایجاد عزم ملی برای تامین مالی حوزه کارآفرینی فرش است. باید این امر از ابتدای زنجیره تامین مواد اولیه تا انتهای فرآیند مورد توجه قرار گیرد./خبرگزاری شما و اقتصاد،

پرداخت آنلاین

لطفاً جهت پرداخت وجه به صورت آنلاین، مبلغ مورد نظر را به ریال وارد نموده و پرداخت نمائید.
مبلغ (ريال) :

خبرنامه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق است به اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران

طراحی گرافیکی و طراحی وب سایت توسط استودیو طراحی حاشیه