• گزارش  اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    گزارش اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    فرش دستباف به عنوان اصیل ترین و ریشه دار ترین هنر ملی ایرانیان همواره جایگاه ویژه ای در میان جهانیان داشته است

    « ادامه مطلب »

  • بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران برگزار شد

    « ادامه مطلب »

  • نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی در ایران همزمان با هفته پژوهش توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود

    « ادامه مطلب »

 مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی استان زنجان گفت: فرش‌بافی پس از کشاورزی و دامپروری شغل دوم روستائیان در زنجان است.

 به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران، ناصر باباخانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت بازار فرش دستباف، اظهار کرد: صادرات فرش در دوره‌های گذشته با مشکلاتی از قبیل تغییر سلیقه بازار، تحریم‌ها، مشکلات پیش‌ آمده در کشورهای منطقه و مهم‌تر از آن نقدینگی مواجه بود.

وی با بیان اینکه با بروز ناامنی در منطقه، سرمایه‌گذاری از حوزه فرش به حوزه ارز و طلا منتقل می‌شود، افزود: اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی استان زنجان به دنبال این است که بتواند بازار پایداری را برای فرش دستباف استان تدوین و ایجاد کند.

این مسئول با اشاره به فرشبافی در جامعه روستایی استان، ادامه داد: فرش‌بافی پس از کشاورزی و دامپروری شغل اصلی روستائیان در بیشتر مناطق استان بوده و تاثیر بسیار زیادی بر اقتصاد این خانوارها دارد، به طوری که در اغلب خانه‌ها دارهای قالی توسط زنجان‌ها برپا می‌شود.

باباخانی تصریح کرد: فعالیت در حوزه بیمه قالی‌بافان، ارائه مواد اولیه به متقاضیان و پرداخت تسهیلات حداقلی به قالی‌بافان را از جمله اقدامات این اتحادیه برشمرد. تلاش بر این است که در صورت حمایت دیگر بخش‌ها، خدمات ارائه‌ شده بیشتر شود.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی استان زنجان یادآور شد: نقشی که صنایع‌دستی در ایجاد اشتغال و درآمد برای روستائیان دارد، سبب شده این مسئله بیش از پیش در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی مورد توجه قرار گیرد ولی در بحث مشاغل خانگی باید توجه شود که موازی‌کاری باعث بر روی زمین ماندن کارها نشود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در فرش دستباف روستایی استان زنجان، نخ مرینوس و نساجی ابریشم از جمله مواد به کار رفته است که سبب می‌شود کیفیت فرش بیشتر شود.

پرداخت آنلاین

لطفاً جهت پرداخت وجه به صورت آنلاین، مبلغ مورد نظر را به ریال وارد نموده و پرداخت نمائید.
مبلغ (ريال) :

خبرنامه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق است به اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران

طراحی گرافیکی و طراحی وب سایت توسط استودیو طراحی حاشیه